vrijdag 31 januari 2014

First up: PINC!

De sample sale marathon van dit weekend kan van start gaan! Ik bijt het spits af met de PINC Sale op het Gustav Mahlerplein. 

Gister werd ik aangenaam verrast door een mailtje van Barbara, de organisator en eigenaresse van PINC, waarin ze me bedankt dat ik al zo lang naar de PINC sales kom en met een €10 kortingsbon. Wat aardig, en: die wil ik daar wel stukslaan!


Waar is PINC?

Zoals altijd verdwaal ik tussen de gebouwencomplexen bij Zuid/WTC. Mijn telefoon biedt ook geen uitkomst, en aangezien ik wegens verkoudheid mijn stem kwijt ben is de weg vragen ook geen optie. Net als ik gefrustreerd (stomme keel!) om wil keren zie ik ergens roze ballonnen. Hoera! Daar is het!

Upstairs downstairs

De kleding is over twee etages verdeeld, oooh, waar te beginnen?! Ik kies voor boven. Het eerste rek waar ik tegenaan loop hangt vol met Atos Lombardini. Een supermooi merk, met hele mooie kleren. Er is duidelijk genoeg keus!

Achterin hangen de rekken vol met Supertrash, de zomercollectie, een rek met jassen van Mödstrom, en meerdere rekken met leren jassen van goosecraft. Er hingen ook andere merken tussen, maar die ben ik vergeten (oeps). 



De prijzen vind ik (jammer genoeg) tegenvallen, hooguit de helft van de winkelwaarde. Een goosecraft jas kost bijvoorbeeld nog steeds €150. Dat is me toch te duur, op een goosecraft sale zijn ze rond de €80, en het is helemaal too much als ik bij een aantal Supertrash kledingstukken zie dat ritsen e.d. kapot zijn. 



Er waren een paar verdwaalde tassen, maar die zijn niet echt de moeite waard. Op naar beneden dus! Daar wordt de helft in beslag genomen door Silvian Heach. Ik kende het merk niet, maar het heeft superleuke en kleurige zomerkleding. Helaas alleen maar maatje XS. 



Met mijn niet-maatje-XS-lijf dan maar naar de andere kant van beneden. Daar hangen een aantal merken die me niets zeggen, en helaas ook alleen maar kleine maatjes. Nou! Stom!

Teleurgesteld taai ik af. Ik heb eigenlijk alleen een redelijk leuke winterjas van Mödstrom gezien, maar voor €85 wacht ik nog even de overige sample sales van dit weekend af. PINC is er maandag immers nog steeds, dus ik kan de jas dan alsnog halen (als iemand anders me niet voor is geweest).

Dus?

Hou je niet van de échte sample sales, waarvoor je in de rij moet staan, moet knokken voor elk kledingstuk en vervolgens weer de vuisten tevoorschijn moet halen om een glimp van jezelf in de spiegel op te vangen? Vind je het fijn als er mensen zijn om je op een persoonlijke manier te helpen? Heb je een klein maatje? Dan zou ik zeker naar de PINC sale gaan!

Voldoe je niet aan bovenstaande punten? Dan zou ik mezelf de fietstocht naar Zuid/WTC besparen. 

Morgen staan op het programma: Kiboots x Poppy's Parade en de NSMBL Super Sale! De verslagen volgen!

-XXX-
Merlijne





Geen opmerkingen:

Een reactie posten