vrijdag 27 november 2015

V.I.P. bij F a b.

Nóg zo'n een (half)jaarlijks terugkerend fenomeen: de Fab. Sample Sale. Bij deze sale bof ik, want ik mag altijd naar de VIP sale, de avond ervoor. Dus gisteravond ben ik op pad geweest!



Datum: 27, 28, 29 november 10:00-18:00 (op zondag tot 17:00) uur
Locatie: Pistache – Frederiksplein 6hs, Amsterdam
Toegang: Gratis

Entree

Het is niet druk, maar goed, het is de VIP sale, het is donderdagavond en niet iedereen zal vroeg van werk weggaan (ik wel dus…) voor een sample sale.  Vrijdag zal het overdag ook nog rustig zijn, maar ik denk dat er zaterdag en zondag wel rijen zullen staan.
Op de uitnodiging staat dat zowel pin, creditcard als cash welkom zijn, grote tassen zijn niet welkom. Kleine tasjes mogen wel mee naar binnen en je jas mag je aanhouden.

De prijzen

De prijslijst is weer wat aangepast ten opzichte van vorig jaar. Zo zijn dit jaar de diaper bags (het enige wat ik van mezelf mag kopen…) €120 in plaats van €100. Een kleine tegenvaller.

De prijslijst


Collectie 

Er is weer heel veel! En het lijkt de collectie te zijn die nu ook in de winkels ligt. Maar het lijkt wel minder dan vorig jaar. Ook hier weer een tegenvaller in het diaper bags-rek. Er zijn maar 2 modellen in een paar kleuren. Ik had gehoopt op meer keus. Het heeft waarschijnlijk te maken met dat er meer modellen waren in voorgaande collecties, en deze collectie heeft nou eenmaal maar 2 modellen.

Diaper bags


Veel andere tassen


Er is een speciale hoek waar je de business bags kunt vinden. Erg mooie tassen! 

Business bags


Ook weer volop kleur en sterren en hartjes op de langgerekte tafel met portemonnees. 

Portemonnees en ander grut


En de schoenen zijn er ook weer! Omdat ik van mezelf sterk moet zijn kijk ik er niet teveel naar, maar ook hier: huidige collectie. Zo leuk!

Schoenen

Veel schoenen!


De accessoires vallen me tegen. Ik had gehoopt op een nieuw omhulsel voor mijn iPhone 6, maar hier lijkt wel een oudere collectie te liggen.

Net als ik wil afdruipen met slechts een portemonneetje - want ondanks dat mijn doel een diaper bag was, vind ik €120 voor een tas waar ik niet superblij van word een boel geld – zie ik het rek met leren jasjes. Aangezien ik nu geld bespaard heb door geen tas te kopen mag ik daar best even kijken. Et voilá, ik ben de trotse eigenaar van een Dushi Braid jacket. Ok, hij past niet meer om mijn buik (dit heeft ook te maken met de jacht op luiertassen), maar dat komt wel goed tegen de tijd dat ik geen winterjas meer nodig heb.

De restantenbak dan?

Mijn oude trouwe restantenbakken laten me dit keer in de steek. Er staan er twee en er zit echt niks leuks in. Maar wie weet dat er door enthousiaste samplies wat tassen alsnog in terecht komen. Altijd het bekijken waard.

Conclusie


Hoewel de prijzen hoger liggen, en de hoeveelheden mij wat tegenvallen, is het nog steeds een goede sale. Fab. did it again: ik heb meer gekocht dan ik mocht. Als je een Fab.-liefhebber bent, zeker de moeite waard!

De buit


Bij deze mijn portemonneetje en prachtige jas!

De buit!
Tot de volgende sale!

-XXX-
Merlijne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten