vrijdag 27 maart 2015

Vissen bij Ilja Visser

Vandaag en morgen (27 en 28 maart 2015) vindt de sample sale van Ilja Visser plaats. 

Tijden: 10:00-18:00 uur
Locatie: Prinsengracht 581



Ondanks dat ik niet bekend ben met de collectie van Ilja Visser, ben ik natuurlijk wel bekend met de naam Ilja Visser. De naam staat garant voor mooie en eenvoudige kleding van hoge kwaliteit. Een kijkje waard dacht ik zo! 

Een regenachtige en zonnige ontvangst tegelijk

Na de striemende regen en snijdende wind te hebben getrotseerd en mijn fiets aan de Prinsengracht te hebben geparkeerd, begon de zon te schijnen. Figuurlijk dan. 
Ik mocht mijn jas en tas afgeven bij de garderobe, zei de beveiliger, die er enger uitzag dan hij bleek. Bij de garderobe was het eerste zonnige gezicht, dat me veel plezier wenste. Tweede zonnige moment: geen rij! 
Eenmaal binnen waren nog meer zonnige gezichten die allemaal zeer behulpzaam waren. 

De collectie en prijzen

De collectie die je nu voor een zacht prijsje kunt scoren is A/W 2014, van zowel Ready to fish by Ilja als ILJA. 
Voor de 2 collecties worden verschillende prijzen gehanteerd. 

Prijslijst Ready to fish by Ilja

Prijslijst ILJA

Een aanzienlijk verschil! Eerst zag ik alleen de lijst van ILJA. Toen wilde ik al teleurgesteld afdruipen. Maar gelukkig was daar RTF!  En nog meer goed nieuws! Artikelen met een groene stip zijn B-choice en maar €15! I like! (dat zijn een boel uitroeptekens!)


Omdat de sample sale, of zoals Ilja het zelf noemt, de stock sale, in de winkel plaatsvindt, zijn er pashokjes. Maar enthousiastelingen die niet kunnen wachten met passen kunnen ook gewoon in de winkel de boel aanhijsen. 



De schoenen sla ik maar even over...





De sfeer

De sfeer was gemoedelijk en er heerste niet de typische hysterie die ik vaak genoeg op sample sales tegenkom. 

Er stonden blikjes en flesjes water op de samplies te wachten. Het voelde feestelijk. 

Geen kans op uitdroging!


Ondanks het gebrek aan hysterie kreeg de collectie wel vat op me. Bij binnenkomst vond ik het niet zo boeiend en bedacht me dat dit wel eens de eerste sale zou kunnen zijn waar ik niks gekocht heb. Maar 'helaas', na ontdekking van de groene stip heb ik me toch laten verleiden. 

De buit

Voor €15 heb ik een, bij nader inzien niet zo praktisch, regenjasje en voor €30 een blouse/tuniek. En je krijgt het ook nog mee in een RTF linnen tasje. Erg blij mee!!





Dus...

Ookal ben je niet direct fan van Ilja, een mooi stuk voor een goede prijs kan je hier zeker vinden! Het was idd het bezoekje waard! 


-XXX-
Merlijne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten