zaterdag 29 november 2014

My first Zoe

Hoewel het Nederlandse merk Zoe Karssen pas in 2010 is opgericht door Zoe en Quince Karssen, heeft het al veel faam verworven. Hun relaxede kleding kenmerkt zich door coole spreuken en eigenzinnige afbeeldingen, die zelfs Beyoncé en Rihanna niet kunnen weerstaan. 


I'm there!

Vorig jaar gaven ze hun eerste grote sample sale, waar ik toen helaas niet bij kon zijn. Toen ik hoorde dat ze dit jaar weer een sample sale gaven, wist ik zeker dat ik erbij moest zijn! Helemaal met de belofte 'bigger and better than last year'! Woehoe!





De sample sale vindt plaats op 28 en 29 november, aan de Keizersgracht 324 te Amsterdam. Het oude Felix Meritus-pand maakt veel indruk, en het is ook helemaal niet erg om hier een half uurtje in de rij te staan. 


Nog even geduld, ben er bijna!

Eenmaal binnen kan je je jas en tas afgeven bij de garderobe (wat een luxe!) en is het tijd om de sale te plunderen!


Jas en tas geef je af bij de garderobe


De prijzen

Terwijl ik in de rij sta kan ik de prijslijst al bestuderen en die valt me reuze mee. Voor €40 heb je al een van de iconische truien, die normaal €100 of meer zijn. Ik moet mezelf echter wel beloven dat ik het op 1 trui hou. Sterk zijn! 

Oeh, als je 5 truien koopt krijgt je €20 korting!





De collectie

Er is erg veel keuze, de DJ speelt, de mensen dringen en de adrenaline begint te stromen. Lukraak trek ik wat truien uit het rek. Vreemd, ze zijn allemaal maat S...ik moet M. Hè get, hebben ze alleen maar kleine maten? Het duurt een tijdje voordat ik doorheb dat aan de andere kant van de ruimte alle M's en L's hangen. Zeker de helft van alles is dus S, goed om te weten als je een kleiner maatje hebt. 


Panorama shot van de ruimte
Het is lastig om het bij 1 trui te houden, want de broeken, t-shirts en knitwear zijn ook zo leuk! En ze staan ook zo leuk! Er staan een aantal spiegels verspreid over de ruimte, dus ik hoef niet middels selfies te kijken of het wat is, of te vertrouwen op het oordeel van m'n zus, die ook mee is. 


Genoeg keuze in leuke printjes! 
De tafel met knitwear 
Tafel met broeken en op de achtergrond rekken met truien
Close-up van de knitwear



De buit!

Geïnspireerd door de leuke kattenballonnen verlaat ik de sale uiteindelijk toch met meer dan 1 trui. Ik heb een zwarte trui gevonden met de tekst 'Bella Donna' en een los kraagje, en een leuk kattenshirtje. Met pijn in m'n hart heb ik de sweat pants toch maar teruggelegd. Sterk zijn! 

Gelukkig waren er veel truien met doodshoofden, en daar hou ik niet van. Win!


De buit!
De kattenballonnen die me gebrainwast hebben


Het oordeel

Als je van relaxede kleding en relaxede sample sales houdt, is dit zeker een aanrader. Je hebt vooral keus uit truien, sweat pants en tshirts, met de leukste teksten en opdrukken. De sfeer is ook relaxed, dankzij de DJ die mellow muziek draait (meestal zwepen die DJ's de boel juist op, zodat je helemaal geen controle meer over jezelf hebt). 

Op naar Keizersgracht 324 dus! Enjoy!

-XXX-
Merlijne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten