vrijdag 20 november 2015

Zien bij Zoe

Joehoe! Het lijkt een jaarlijks terugkerend fenomeen te zijn: de Zoe Karssen Sample Sale eind november. Dit jaar op 20 en 21 november. Zoe’s Facebook belooft dat het bigger & better is, op een nieuwe locatie. Ik ben benieuwd!



Datum: 20 november, 13:00 – 20:00 uur en 21 november 10:00 – 15:00 uur
Locatie: Looiersgracht 60, Amsterdam
Toegang: Gratis
Betaling: Pin of cash

Entree

Als ik een half uur voor opening aankom staat er al een rij van zo’n 100 meter. Maar als de klok eenmaal 1 uur geslagen heeft gaat het snel, om 13:15 uur sta ik binnen. 

Even wachten in de rij


Er is een verplichte garderobe waar je je jas en grote tas in moet leveren. Kleine handtasjes mogen wel mee naar binnen.

Je jas en tas kan en moet je (gratis) laten weghangen

De prijzen

De prijslijst hangt op meerdere plekken. Het valt me op dat de truien €5 duurder zijn dan vorig jaar. Ze zijn nu €45, tegenover €40 vorig jaar. Maar… als je er 5 koopt, hoef je maar €200 te betalen. Koopje… ?



Studenten hebben mazzel, die krijgen op vertoon van hun studentenkaart 10% korting. Helaas voor mij, ik ben al iets langer dan me lief is student af.



Collectie 

De ruimte is ingedeeld in rekken en tafels. Aan de rechterkant hangen x-small en small en links medium en large. De x-small liefhebbers komen er bekaaid vanaf, maar met maat small heb je meer dan genoeg keuze! Medium is dan weer iets minder keus, maar nog steeds voldoende. De large-hoek is dan weer wat magertjes.




De collectie t-shirts lijkt dit jaar qua aantal gelijk te staan aan de truien. Voor mijn gevoel is er minder keus op het gebied van truien met bijdehante teksten. Maar het lijkt continue te worden bijgevuld, dus een half uur later kan de collectie weer heel anders zijn. Vooral de s’ jes hebben veel opties om uit te kiezen.


 


Op de tafels liggen de sweatpants, en dit jaar ook pyjama’s en zwemkleding. De verdeling qua maten hier is gelijk aan de bovenkleding.

Nieuw (?): badkleding
Genoeg printjes bij de sweatpants



Conclusie


Hoewel de prijzen hoger liggen, en de trui-t-shirt ratio anders is, is het nog steeds een goede sale. Bigger & better durf ik het niet te noemen, qua shopoppervlak is het gelijk aan vorig jaar, maar misschien dat ze meer opslagruimte om aan te vullen hebben?
Maar als je een Zoe-liefhebber bent, zeker de moeite waard!

Mijn buit!

Tot de volgende sale!

-XXX-
Merlijne


PS Volgende week: Fab en Samsøe & Samsøe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten