zaterdag 29 november 2014

Winter Fab. Sale

Het is weer tijd voor de halfjaarlijkse Fab. Sample Sale. Hoera, my favorite!

Dit keer pakken ze het anders aan. De sale vindt namelijk niet plaats op het hoofdkantoor van Fab. in de Kerkstraat, maar in Pistache op het Frederiksplein. Normaal gesproken is het een restaurant, maar op vrijdagavond, zaterdag en zondag 28-30 november even niet! 

Dit geeft wel een garantie dat de hapjes dit jaar extra lekker zullen zijn. Jammm!



Ik toog gisteravond naar de VIP sale, om wat vooronderzoek te doen! Helaas was het al donker, dus mijn foto's zijn niet heel goed gelukt...

Onze oude vriend, de restantenbak

Bij binnenkomst merk je meteen dat het nog professioneler wordt aangepakt. Je krijgt een grote Fab-shopper aangereikt, waar je je wannahaves in kunt doen. (gevaarlijk!)

Overal waar je kijkt staan grote stoere rekken met daaraan de tassen. Overal tassen, zoveel tassen! Grote tassen, grotere tassen, kleine tassen, mini-tassen, maar ook portemonnees, make-uptasjes, tierelantijntjes. Ik weet niet waar ik moet beginnen. 

Hier wat tassen
En daar wat tassen
Nog meer tassen
Genoeg tassen dus!
Plots word ik weer wakker; hoe kan ik het vergeten! De restantenbak! Die sleept me door elke Fab-sale heen, en voorkomt dat ik weer €300 of meer uitgeef. Het is even zoeken, maar... hij is er weer! Jippie! En het zijn er zelfs drie dit keer!

De geliefde restantenbak
Ik pluk er binnen no time de fantastische Amici Bag en de Sophie Bag uit. Beiden zijn door wat krasjes nog maar €30. Yes, geslaagd!


De collectie

Het is winter, dus draait het dit weekend om de wintercollectie. Had ik al iets gezegd over de hoeveelheid tassen?
Tassen dus 

Maar er is meer! Er staan ook een aantal rekken met kleren. Waaronder leren jasjes, broeken, shorts en rokjes. Hmm...ik heb mezelf niks moeten beloven over dat ik sterk moest zijn op het gebied van kleding... 

Dat leren rokje ziet er wel erg leuk uit. Ik stop deze subtiel in de tas. 
Rekken met armbandjes en andere accessoires
Metallic wallet baby!

Schoenen!

En dan helemaal achterin, in een hoekje: de schoenen. Ik was ze bijna vergeten! 'Vervelend' genoeg moet ik voor een vriendin kijken, dus schuim ik de tafels en rekken af. De schoenen staan op maat, en voor elke maat (37-41/42) is genoeg keus. 


Schoenen!

Tot mijn vreugde is er dit keer voor schoenen ook een restantenbak. Hier liggen schoenen die bijvoorbeeld verkleurd zijn, of waar wat is afgevallen. Zo ook mijn nieuwe rode pumps, waar het strikje is afgevallen. Nu nog maar €25. Hoppa, in die tas!

Zo, ondertussen even bijkomen onder het genot van een hapje en een drankje. Wat is het toch goed verzorgd! 

Hapjes en drankjes!


We worden zelfs op de foto gezet door een dame die rondloopt met Polaroid-camera. Het is echt een klein feestje!




De prijzen

Vergeet ik bijna over de prijzen te vertellen! 
Niet alleen de locatie is anders dit keer, maar de prijzen ook. Waar voorheen alle tassen €150 kostten, is er nu een split gemaakt tussen tassen van €100 uit de standaard Fab.collectie en tassen van €150 uit de Fabienne Chapot-collectie. Dat scheelt weer! 
De prijslijst


De buit

Needless to say: we (mijn zus, vriendin en ik) zijn geslaagd! Fab. is weer een flink aantal paar schoenen en tassen armer, en wij wat rijker (het is maar hoe je het bekijkt ;))!

De buit, inclusief schoenen met afgevallen strikje


Het oordeel

Het moge wel algemeen bekend zijn dat ik de sample sales van Fab. altijd een aanrader vind. Ook op de nieuwe locatie, en met de nieuwe collectie is het zeker de moeite waard! Dus als je tijd hebt dit weekend, zeker gaan!


-XXX-
Merlijne


Tot de volgende sale!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten